
Ludzkie reakcje na dotyk robota
10 marca 2011, 10:04Jak ludzie reagują na dotyk robota? Pozytywnie, ale stopień zadowolenia zależy od postrzeganych intencji maszyny.

Urojenia i déjà vu to usterka w testowaniu rzeczywistości
20 lutego 2014, 14:06Urojenia, marzenia i déjà vu są wywołane usterką w testowaniu rzeczywistości przez wyższe systemy poznawcze.

Zamawianie z wyprzedzeniem zmniejsza kaloryczność wybieranych dań
20 lipca 2016, 10:54Amerykańskie badania wykazały, że składając zamówienie bezpośrednio przed jedzeniem, ludzie wybierają bardziej kaloryczne dania. Jeśli zamówienie jest składane godzinę przed posiłkiem lub jeszcze wcześniej, dania są mniej kaloryczne.

Błyskawiczne ocenianie
24 września 2018, 11:55Psycholodzy z zespołu prof. Clausa-Christiana Carbona z Uniwersytetu Ottona i Fryderyka w Bambergu odkryli, że ludzie rozpoznają czyjąś płeć w 244 milisekundy (243,9 ms od początku bodźca), a oceny atrakcyjności dokonują 59 milisekund (58,6) później.

Kopce na kampusie LSU to najstarsze w Ameryce Północnej struktury wzniesione przez człowieka
24 sierpnia 2022, 10:43Kopce znajdujące się na terenie kampusu Louisiana State University w Baton Rouge są najstarszymi w Ameryce Północnej strukturami wykonanymi ludzką ręką, donoszą autorzy najnowszych badań. Dwa 6-metrowe kopce to jedne z ponad 800 tego typu struktur zidentyfikowanych na terenie Louisiany

Bać się czy zaufać?
6 sierpnia 2008, 13:30Alexander Todorov i Nikolaas Oosterhof z Princeton University postanowili sprawdzić, co sprawia, że niektóre twarze wzbudzają zaufanie, a inne paniczny strach. Stworzyli program komputerowy, który pozwolił uzyskać zarówno najbardziej rozczulające, jak i najbardziej przerażające twarze (Proceedings of the National Academy of Sciences).

Pieniądze łagodzą ból
26 kwietnia 2010, 10:35Dr Kathleen Vohs, która zajmuje się psychologią konsumenta na University of Minnesota, ustaliła, że gdy ludzie policzą pieniądze, odczuwają lżejszy ból po zanurzeniu dłoni w gorącej wodzie, czują się też lepiej w obliczu społecznego wykluczenia.

Miłość z profilu
15 grudnia 2011, 10:50Ludzie zidentyfikują się z marką prezentowaną w powiązaniu z ich profilem na Facebooku czy innym portalu społecznościowym. Dotyczy to zwłaszcza jednostek z wysoką samooceną. Ta sama reklama widziana u obcej osoby nie będzie już miała takiego wpływu (Journal of Consumer Research).

Jedzenie jest uzależniające, ale cukier czy tłuszcz nie są jak kokaina lub heroina
10 września 2014, 08:53Ludzie mogą być uzależnieni od jedzenia jako takiego, ale nie od specyficznych pokarmów, takich jak produkty bogate w cukier bądź tłuszcz.

Po alkoholu zmieniamy się mniej, niż nam się wydaje
16 maja 2017, 05:27Choć ludzie przeważnie uważają, że pod wpływem alkoholu ich osobowość zmienia się znacznie, obserwatorzy oceniają, że zmiana między "wersją" trzeźwą i pijaną wcale nie jest taka duża.